söndag 2 augusti 2009

Lördag - söndag


Ja tur man inte är lättskrämd, för då hade jag varit ihjälskrämd för längesen..Haha.. Men i natt kl 4,50 ringde min son och sa att han cyklat omkull på cykel. PUH PUH han sa att han brutit nyckelbenet, jajaj sa jag jag kommer. När jag hämtade upp han så drog vi vidare till akuten som ligger sex min hemifrån. När vi kom dit straxt före sex på morgonen så talade de om att röngen öppnar inte förrän tio här. Så de var bara att dra vidare till länssjukhusets akut som ligger 13 mil hemifrån oss. Väl där så konstaterade de att nyckebenet var brutet, men att de inte var akut så de väckte inte nå läkare för detta. Ja sen kom läkare till slut i alla fall och skickade upp han på röngen och de visade att nyckelbenet var av ordentligt, så i morgon får han reda på om de måste opereras, om de inte blir operation så måste han till sjukgymnast om tre veckor. Blir de operation så lär han väl dit i alla fall till sjukgymnast. Ja men vi fick i alla fall åka hem, vi kom hem igen vid tre på eftermiddagen. Så nu har jag sovit senmiddag så jag kan nog inte lägga mig tidigt i kväll. Ja efter omständigheterna så mår han skapligt bra och har inte speciellt ont, om han håller sig stilla. Ja man får se de positivt ändå trots allt... Livet består ju av att få erfarenheter..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Länge leve Glesbygd!Skulle man behöva en ambulans hittar dom inte.
Hoppas det ordnar sig för E + att du hittar dygnsrytmen igen. Kram till er båda lia

Nannii sa...

Oh no! Vad har han nu varit ute på den där vildingen? Vet själv hur ont det gör med ett brutet nyckelben, och det är INTE skönt kan jag säga!
Hoppas det fixar sig snart! :)

Saknar dig på coop! Kom snart tillbaks! :)

Ta hand om dig! // Brödtjejen