lördag 1 augusti 2009

Lördag igen


Nu har min kusin från Norberg varit hit med delar av familjen och hälsat på. De är här i byn med husvagn, som de alltid är på sommaren några dagar. hon älskar att vara här, och de är alltid lika roligt när dom kommer. Få se om vi hinner träffas något i morgon innan dom åker hem igen, min kusin börjar jobba på måndag.

Min pappa var också förbi några timmar och hälsade på, tycker han är ganska pigg just nu som känns skönt faktiskt. Han skulle på kalas idag i sina hemtrakter för hans syster fyller 70 år snart och skulle ha sitt kalas idag. Jag tänkte åka dit med en blomma den dagen hon fyller år och fika. Idag skulle hon ha kalas för sina syskon och familj, och de blir många då, för min pappa och hans syskon var 12 st, men de är 11 som fortfarande är i livet, så då blir de lite folk med syskon med respektive. Ja hoppas dom får en trevlig kväll.

Nu ska jag poppa popcorn och äta daim, de är mitt helggodis de. Försöker att hålla mig till helgerna med de. Idag blir de ingen promenad tänkte att ha helgerna som vilodagar, och ta nya tag till veckan igen,ska försöka hålla i de nu så kanske man går ner några kilon, brottas med ganska mycket övervikt si så där 20 kilo PUH PUH inte lätt att bli av med, när de är så gött att äta och lata sig..

1 kommentar:

Anonym sa...

Sätt karl i koppel o traska i väg, lättare än hund m ger motion. Rastas ska dom ju. Han är ju inte så ofta hemma som min då får ungarna gå som stand by. Lycka till! Kram lia