tisdag 4 augusti 2009

Spikmatta


Angående debatten som varit om spikmattor så blir jag djävligt förbannad, för att de inte är vetenskapligt bevisat att den fungerar som de utgör i reklamen, så ska de som marknadsför den betala en halv mille till staten för de.

Men jag ska då säga att mig har den då hjälp i alla fall, för jag märker att om de går tre dagar emellan innan jag ligger på den, så får jag mer ont i nacken mm. Så nog hjälper den allt. Men som sagt de är ju inte "vetenskapligt" bevisat men då tycker jag att då kan de som retar sig, börja med att bevisa vetenskapligt att de fungerar. Men så är de väl med allting som inte är vetenskapligt bevisat. Men ta Omega 3 de var ju också humbugg när de kom, men de är ju nu vetenskapligt bevisat att de hjälper mot mycket. Ja löjligt att allt ska vara så vetenskapligt nu för tiden för att de ska passa, men de är väl i ett sånt samhälle vi lever i nu.

Så jag kan då verkligen rekommendera Spikmattan till er som funderar på att prova. De FUNGERAR FAKTISKT oavsett om de är vetenskapligt bevisat eller inte. Mig har den då hjälp.

Jag försöker att ligga på den varje dag i ca. 20 minuter, men som sagt de får inte gå mer än tre dagar emellan. Men om jag inte ligger på den varje dag så försöker jag ligga på den varannan. De är när jag slarvar som de går tre dagar emellan. Men slarvar inte så mycket faktiskt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gäller väl inte alla, beror på vilken reklam dom kom med.En påstod ju att det skulle ta bort ditt el datt, sen erkänner han ju att det inte har någon funktion. Vad menar han?? Det är ju att lura kunder!
Har väl någon akapunkturel funktion kan jag tänka mej.Törs inte prova eftersom jag inte er snabb nog idag att komma upp om det gör ont.
Kram lia