måndag 13 april 2009

Datakrångel mm.


Vill bara tala om att jag har datakrångel och kommer kanske inte kunna uppdatera bloggen så mycket just nu. Får låna ungarnas datorer när de är lediga..Min dotter ska åka bort i två dagar så då får jag använda hennes,ska ta tag i datorn snart igen. Har ju en kompis som har duktiga killar som brukar hjälpa mig. Men just nu känner jag mig så lat så jag orkar inte åka dit med datorn just nu.

Under påsken har jag inte gjort så mycket mer än att lata mig. Var till min kusse och fikade igår, alla hennes barn var hemma de är så kul att träffa alla. Hennes älsta dotter bor 12 mil här i från och de var så kul att träffa henne, hon är så vettig och sund på nå vis. Ja en trevlig stund vid kussen.

Ja i morgon så börja en ny jobbar vecka igen, ska bli skönt för jag har ju varit ledig sen den 7 april i och med att jag legat på lasarettet med min dotter. Men i morgon så drar de igång igen. Känns faktiskt skönt att börja jobba igen. Men de är inte många veckor kvar att jobba nu (SNYFT)..

Ja som sagt så slutar jag jobba sista april på Coop, men de blir inge Samhall för min del. Har pratat med min kontakt på arbetsförmedlingen och de fanns inge arbete som passade mig på Samhall just för tillfället. Han ansåg också att de skulle nog inte vara lönsamt att åka för 10 timmar i veckan, nej sa jag att man har ju ingen lust att betala för att jobba.. hahhaha .. Jag skulle heller inte få åka på arbetstid heller annars hade de ju gått..

I lördags på Påskafton så läste jag ut min sista bok i serien som jag läst nu av den Isländska författaren. Så jag har nästan haft abstinens sen dess, så igår så letade jag på en bok i bokhyllan som jag började läsa när jag la mig. Återkommer om vad den heter och vad den handlar om. Ni får kolla på mina (etiketter böcker) Vad den Isländska författaren heter och vad böckerna heter. Kan rekomendera att läsa dem. Absolut läsvärda. Återkommer även om dessa böcker med lite bakgrundsinformation.Ja vad skönt i morgon ska jag til bibblan och låna nå nya böcker, hon som jobbar där brukar vara duktig på att hjälpa mig att leta reda på bra deckarserier.

PUH PUH de blev ett långt inlägg idag, men de blir ju så när man inte varit in på några dagar. Ja hoppas att jag snart orkar ta tag i dator så ses vi på bloggen snart igen.. BAY BAY

Inga kommentarer: