lördag 3 maj 2008

Lördag kväll



Började igår att sy fickor i min sons jeans,höll på länge och väl.Sen kom jag på en brilijant ide och då sydde jag ihop bägge på samma plats så de blev helt fel haha,så de var bara att sprätta bort de.Så då blev jag så less så jag gick och la mig.hahaha..Sen när jag vaknade i morse så fortsatte jag fast jag var så trött så jag såg stjärnor och planeter..Men då hade jag komit på snitsen i alla fall.Sen när hans byxor var klara,så lappade jag min dotters byxor.Så skulle jag lappa ett par byxor till,men då jä..krånglade de igen,jag tror de gått troll i symaskinen,tråden gick av hela tiden,så då blev jag galen så då plockade jag ihop skiten och la byxorna på syhögen hahah.

Sen senare på eftermiddagen så blev vi bjuda in på kaffe hos våra danska grannar,dom har fritidshus i våran by.OCh till saken hör att jag blev att känna mig mer och mer stressad för vi hade inte ätit heller,för gubben var ute och höll på med lastbilen,och jag satt och sydde,för jag skulle på årsmöte på fotbollsklubben också,så jag fick ringa runt och fråga om vi kunde flytta fram de en timme,och snälla som de är så var de inga problem...Så då blev stressnivån lägre.Men gubben fick åka in och handla pizza.Så när vi ätit så gick vi in till grannarna och fikade.De är så trevliga och mysiga fast de är lite svårt med språket emellan åt.Men vi förstår varann ganska bra i alla fall,för de går då att föra ett samtal.Ja så jag bjöd in dom till oss sen när dom kommer i sommar.



Sen bar de av till mötet och de var ett bra möte,vi pratade också om vad vi ska göra när klubben fyller 100 år nästa år.Sen efter mötet åkte jag till min kusse och fikade och varavade ner efter min stressade dag.Nu är jag hemma och ska snart gå och lägga mig,vi ska ju upp tidigt och städa i morgon,ja städa och städa vi ska plocka skräp i våran slalombacke.Hoppas de blir fint väder för då blir de ju skönt att vara ute i alla fall.Ja man får ta de lugnt så man inte ligger på måndag och flämtar hahaha,har svårt att begränsa mig för man vill ju vara frisk,och de som är att de syns ju inte utanpå att man är skadad.Jag träffade en tjej på valborg som frågade vad jag gjorde,och jag sa att jag är sjukskriven fortfarande och hon bara så vad då än!!Men som sagt de syns inte utanpå.Ja skit samma är glad att de inte syns i alla fall,så får väl folk tro vad dom vill..Men jag har i alla fall 25% arbetsförmåga och de är ju alltid något de..Ja nu ska jag prova klänningen jag ska ha på 60 - tals festen,sitter i den nu,måste ut på nätet och kolla hur fn.. man ska knyta den,men de ser då inge bra ut man har ju mage som ska vara ivägen haha,men jag får skylla mig själv,jag får nöja mig med denna klänning men men nog skulle den vara finare på mig om jag går ner några kilo,men de hinner jag inte till lördagen hahaha..Men ska försöka ta tag i de,håller på att ladda mentalt för de..

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker danska är skitsvårt! Jag fattar inte ens hälften...