torsdag 13 augusti 2009

Vilken dag...Evig väntan på ingenting...


Klockan ringde kvart över fyra, gick upp halv fem. Sen bar de av till länssjukhuset för operation som skulle bli på morgonen, vi kom dit straxt efter sju. När vi kom dit så talade de genast om att de var förseningar, och att sonen stod som nummer två i kö. Ja när läkaren kom så sa han att vi syns om ett par timmar. Så då skulle operationen bli av kring elva snåret. Ja ja de är ju en evig väntan på sjukhus tänkte ja så okej. När klockan blev elva så kom en sköterska och talade om att de skulle bli ännu mer försening, så nu skulle de bli kring klockan två. Puh puh jag i frågasatte faktiskt fast jag förstår att de som är mer akut måste göras före. Ja då i alla fall så gick jag ner och käkade och rökte. När jag kom tillbaka så sa jag till sonen att, du ska se att de kommer och säger att de blir ingen operation idag utan vi får säkert komma någon annan dag. För han skulle ju opererats på morgonen var de ju meningen. Ja klockan blev två och de kom ingen ja och som jag redan hade trott, så kom sköterskan och sa att ni får åka hem och komma någon annan dag. SUCK. Ja ja fy fan sa jag men jag förstår att de inte är era fel. Men ska vi komma in igen så får ni ta en senare tid på dagen, för jag tänker då inte gå upp så tidigt och de gick dom med på. Men sen kom läkaren och sa att han får sova över och jag tar han direkt i morgon bitti, ja ja så de var bara att följa med honom till avdelningen där han blev inlagd för att sova natten. Ja jag kunde väl inte vara tyst igen så jag sa, ja tänk om jag vetat de här så hade jag ju kunnat sova vid min syster i natt, men men jag åkte hem och sonen blev kvar. Så i morgon bär de av igen till länssjukhuset puh puh, de är en resa på 26 mil tur och retur som man fick göra för ingenting. hahahhaaha.. Ja men i morgon så behöver jag inte komma dit förrän halv ett. MEN ÄNDÅ...Ja de var som jag sa där på sjukhuset ja jag är då inte förvånad hur de fungerar, jag har inte varit frisk på fem år och ger inte fem öre för sjukvården som de har blivit....

Ja men i alla fall så träffade vi två jättehärliga tanter som också var inlagda på dagkirurgin, en av dem fick också lov att sova över. Men med dom fick man då skratta i alla fall. Ja de var den dagen som blev en evig väntan på åtta timmar....FÖR INGENTING...

Ja i alla fall på hemvägen så var jag in till min pappa och fick våfflor, sylt och grädde. Blev där en stund för idag hade vi så mycket att prata om jag och pappsen.

Ja men nu är jag hemma, kom hem halv åtta så de blev en lång dag för mig, ja även för sonen men han fick ju i alla fall sova över hahahah....För i morgon bär de av igen så man får då verkligen hoppas att de blir av. För de är ju lite akut med honom också men att de har varit svårt att få tag i läkare därför har han fått vänta i tolv dagar, för de frågade jag ju också varför han inte fått operation tidigare. Ja fy jag förstår att de kan inte vara roligt att jobba i vården idag med dessa resurser...

Ja nu ska jag snart lägga mig, vet inte om jag somnar för jag är väl övertrött. Men ska lägga mig och vila kroppen i alla fall, för man somnar väl av ren utmattning till slut hahhahah. Ska även börja läsa en ny bokserie men återkommer om de.

GOD NATT OCH SOV GOTT......

Inga kommentarer: