fredag 14 augusti 2009

..Fredag..


Ja idag blev operationen äntligen av, jag åkte ju som sagt hem igår. Idag åkte jag så jag var på lasarettet vid två, då hade sonen kommit upp en stund före. Jag hade telefonkontakt med dem under morgonen, så då behövde jag inte åka så tidigt. Dom hämtade han till operation vid åtta på morgonen, så de tog ju ett tag för han att bli opererad. Ja när jag kom så var E pigg och vaken, så allt hade gått bra. Vid tre kom de in och frågade om han var redo att åka hem, dom kollad om allt fungerade som de skulle. Men han skulle ju även ha med ett sjukintyg från läkaren, så då fick vi vänta åter igen. Hahahah. Vi fick reda på att läkaren hade bakjour som dom kallar de för, och de innebär att de både opererar och är på avdelningen. Men vi behövde bara vänta två och en halv timme denna gång. Men de gick fort ändå för vi är utrustade med tålamod. Hahahah. De var som jag sa till sonen när vi väntade för han tyckte de inte var något problem att vänta. Att igår så väntade vi åtta timmar på ingenting men idag väntar vi i alla fall på ett intyg. hahhaha. Ja vi har väl inte gjort så mycket sen vi kom hem, men de ska bli skönt att få sova i morgon, om inte telefonen ringer. hahhah den brukar göra de när man sover som skönast.

Ja nu tar de tre månader innan han är helt återställd, så om några veckor ska han börja på sjukgymnastik. Så de blir inge hårdträning för han på dessa månader. Något han tycker är lite jobbigt, men men han blir ju ändå återställd.

Ja de har inte varit roligt för min dotter dessa dagar, men idag så kom hennes kille så nu har hon något att slösa energi på, och snart börjar ju skolan också så då bli de mer som kostar energi. Ja fy vad detta sommarlov gått fort som alla andra lov. Men nu är de snart vardag igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

då kan man ju säga att det "rullade på" den här gången. Skönt att höra
kram lia