lördag 15 november 2008

Begravning-fredag


Ja nu har man varit på begravning,de gick bra men fy va de är jobbigt.Man blir så jä...trött och seg efteråt.Min storasyster bjöd på pizza på kvällen när vi kom hem.I morgon ska hon bjuda på middag också och de känns skönt.Tänkte passa på att städa då,när man inte behöver bry sig något mera än de eventuellt.Ang. begravningen så måste jag tjata om en grej som jag tjatat om hela tiden.Jo de är att på kistdekerationen så var de,granris,enris,kottar,typ rönnbär och rosor.De var så fint och passade så bra för min morbror var en skogsmänniska.Ja de känns konstigt på nå vis för nu finns han inte heller mera.Ja man vill ju att alla ska leva förevigt.Men tyvärr så är de ju inte så.Men jag tycker att de är tidigt att dö vid 65 år.Men sjukdomar rår man inte på.Í januari så dog också en morbror 55 år gammal,så man känner att de varit mycket nu i släkten.jag har varit på tre bregravningar i år var också på en i sommar också,de var en tant som vi bott granne med om dog då,hon var gammal men de spelar ingen roll var lika lessen då.Ja nu får man hoppas att nästa år blir lugnt på den fronten och lugt och skönt för övrigt också.Känner att jag vill ha ett bra 2009,känner att jag inte haft de lungt på flera år,fan vad skönt om de kunde bli de nu för mig.Ja ja den som lever får se.Nu ska jag gå och lägga mig för jag är så trött så jag mår illa,ja vad jag gnäller hahahahha..Men de kanske är min tur att vara gnällig nu och tycka lite synd om mig själv.hahahhaha...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja visst var det en vacker begravning. Det var som jag sa till mormor efteråt. Även fast man inte kände börje så bra så var det jobbigt att vara närvarande. Men det är väl stämningen som gör att det blir jobbigt. Gick resan hem bra igår då?
Kram Marika