onsdag 27 augusti 2008

Cigaretter


Ja idag ringde dom från skolan och talade om att min dotter tjuvrökte med två klass kompisar på rasterna..Ja och som tur var så visste jag redan om de,för min gubbe tog upp de med henne för ett tag sen,för han hade hittat fimpar utanför hennes rumsfönster.Jag frågade henne då och då sa hon att hon har tjuvrökt,ja få se om vi lyckas att få henne att sluta nu,vi har haft ett snack med henne nu när vi käkade hela familjen,men hennes storebror satt och skrattade och tyckte de var så kul för han har vetat om de...Ja då håller dom ihop hahahha..Ja ja man kan inte göra mer än att parat med henne de hjälper ju inte att bli arg,jo lite upprörd blev jag på en stund när vi snackade för hon ska ju vara tuff också..Ja nu är de bara att hålla tummarna att hon slutar innan hon blir alttför beroende..Jag har lovat henne nu att jag också ska försöka sluta röka,har tänkt på de länge men de kanske var detta som behövdes...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är inte roligt det där med rökning.Kan ju säga att det är lika tråkigt med snus.Min son snusar och jag tycker det är ganska onödigt.Men har fått komentarer som att det är bättre att snusa än att röka när jag påpekar det.Lycka till med att sluta,det gäller att vara bestämd när man slutar.Kram Helena

Anonym sa...

Ja det går kanske lättare när du också slutar röka. Ha ha då håller dom ihop när det är satyg på G ha ha. Ja hoppas hon inte forsätter. Kram Kussen

Anonym sa...

Lycka till med att sluta röka!