torsdag 26 mars 2009

Luften har gått ur


Puuuuuusssssst de känns som luften gått ur mig, är så trött så jag är medvetslös känns de som. Har ju varit sjuk i nästan en vecka vet inte om de kan bero på de...De är väl många faktorer som spelar in tänker jag...Först har man varit sjuk sen har man fått reda på att jag inte får vara kvar på jobbet, som jag har trivits så bra med.Så de blev att kännas så hopplöst en stund, men de är som jag säger att man vänjer sig att vara hemma igen. Och som de känns nu så kvittar de att gå hemma igen i och med att jag är så trööööööööööttt zzzzzzzzzzz.......... Men de blir bra detta bara den värsta tröttheten lägger sig. är inne i en sämre period nu också med mer värk och med ledvärken också. Oj vilket gnällinlägg detta vart men egentligen är jag en positiv människa. Men jag måste ju också få ha mina prioder också hahaha.. Men känner att man har kämpat så mycket sen man kom hem från lasarettet, och arbetsprövat i flera år och varit tillmötesgående med alla förslag som både arbetsförmedlingen och försäkringskassan har bett mig om. Vissa förslag har varit omöjliga från början, men man har provat och blivit mycket sämre och fått gått hem igen.. Och när man äntligen hittar ett ställe att vara på som fungerar skapligt bra, så kan varken arbetsförmedlingen eller försäkringskassan hjälpa mig..

Jag ringde både till Försäkringskassan och arbetsförmedlingen och frågade här om dagen, vart jag ska vända mig för att få hjälp. Men de bara hänvisade till varandra. Så som sjukskriven har man ingenstarns att vända sig till någon som kan hjälpa en annnan. Man är ganska rättslös som krockskadad hahhaha. Jaja de är bara att bita ihop och härda ut. Man får vara glad att vi man överlevde den svåra bilolyckan med detta handikapp som ändå gör att man har ett ganska normalt liv ändå.

Ja nu har jag gnällt lite igen så i morgon så känns allt bättre igen. Vet inte vad de är med mig men jag deppar inte speciellt länge nu för tiden. Livet har väl lärt en att de är ingen ide, de blir inge bättre. De är lika bra att vara positiv och leva och försöka må bra, de underlättar ju ändå trots allt.

Nu ska jag läsa lite bloggar och sen gå och sussa så man är FIT FOR FIGHT i morgon igen.....

1 kommentar:

Anonym sa...

ja du min kusse, du har all rätt att var nere du också. Tänker på att du får ta emot och sen acceptera. Synd att det inte går att ordna så du kan vara kvar på coop. Det måste ju ändå vara billigare för samhället att dom ordnar så du kan vara kvar på coop, fast inte du är anställd av coop. Men men det kommer ljusare dagar.. Kram Kussen