onsdag 4 februari 2009

Städning och sjukskrivning...

Ja de blev väl städning igår,så ni kan ju tänka er hur jag mått idag..Mamma och hennes gubbe kom hit och fikad på sen eftermiddagen,så så mycket mera har jag inte gjort idag,mer än mat,tagit hand om tvätt och fika med mamma och co...Så snart är de dags att gå att lägga sig,ja dagarna går.

Har en fundering om oss sjukskrivna. Vad är de som gör att en del männsiskor är avig på en som har varit med om en olycka och inte kan jobba fullt ut..Vad finns de att vara avundsjuk på egentligen. Man lever med värk dygnet runt,kan inte ens städa förrän man mår sämre. Man tjänar inga pengar de går knappt runt..Så jag brukar säga till någon som har en åsikt att du får gärna byta med mig..Ha lite pengar så man inte kan unna sig så mycket,ha ont dygnet runt,inte kunna jobba som en frisk männsika och bara haka sig fram på tillfälliga lösningar som arbetsförmedllingen erbjuder. Ja jag tror då ingen egentligen vill byta utan de handlar om elaka männskor som inte har förståelse för annat än sig själv.Men de är som jag brukar säga jag har hellere ont av att jag varit ute och dansat, än har ont av att ha damsugit...Då har man ju i alla fall haft roligt för att man är sämre dagen efter. Ja nog om de jag har ändå ett bra liv och trivs med mig själv och mitt handikapp..

2 kommentarer:

Anonym sa...

folk reagerar mycket på intäckten,hur sjuk du ser ut just nu.Dom ser inte dej när du mår värst,du håller fan näsan över vattenytan.Eller? Har precis fått 400kr mer (indexreg)i pension, nu får jag 6112kr/mån, tror du jag talar om det för någon.Jisses jag som fick mer än nog förrut.Tragiska är väl att folk m olika handikapp inte ens kan ställa upp på varandra.
kram lia

Anonym sa...

Ja det är sorgligt men sant.

Styrkekramar till dig!

~Anneli