tisdag 3 februari 2009

Måndag - Tisdag

Igår var jag ensam hemma hela kvällen "gubben" jobbar eftermiddag denna vecka och ungarna var på byn.Gjorde inge speciellt på kvällen tog de lungt och softade lite.Idag känner jag att jag har mer energi på nå vis. Funderar på att städa men men de blir inge roligt i morgon då.Så få se hur de blir med städningen. Snart ska jag skjutsa in min dotter till byn,hon ska till en tjejkompis och sen på våran Kvartersgård som de heter här.När en annan växte upp så hette de Fritidsgård,men de är ju så att allt förändras.

På jobbet går de bra,trivs så inne bomben bra.Ska ha möte med Arbetsgörmedlingen i månadsskifte februari-mars. Ska höra med dom om dom kan fixa på något vis så man får vara kvar på COOP men men de verkar då omöjligt verkar de som.Men ska göra ett sista försök att prata med dom och se om dom kan ordna något. Men i dessa tider som inte ens de arbetslösa får jobb,så vart ska dom göra av en annan då som inte kan jobba fullt ut. Ja dom säger ju att jag ska jobba på Samhall 7 mil enkel resa från där jag bor. Ja få se hur de blir men de ska bli kul att se vad dom kan fixa för något åt mig där som inte är: monotont,lite ljud,inge stresigt och framför allt inge tungt.Jag fattar inte att de som jobbar inom samhall orkar jobba där,med sina skador för vad jag har fattat så dom som jobbar på samhall,är arbetskadade eller har andra handikapp. Hur orkar som för de är inga lätta jobb dom har där. JAja nog tjatat om de den som lever får se...

1 kommentar:

Anonym sa...

ja jag ska hålla tummarna så du får var akvar på coop. Undrar vad dom tänker igentligen hur ska man orka åka 7 mil varje dag och sen är man ju inte vara frisk. Ja man tror ju att samhall ska vara för dom med arbetsskada man kan ju undra. Jag håller på dej kussen min. Kram kussen