söndag 18 januari 2009

Lördag & Söndag

Lördag kväll var jag nästan ensam hemma,de var bara min son och jag hemma.Min dotter var vid kompisar och gubben också vid en kompis,gubben fick jag hämta redan vid elva tiden,ja tur jag har min son hemma än så jag har lite hjälp med åkandet,för vi bor ju 1,2 mil från byn.Så han hämtade sin lillasyster senare på natten gud så skönt då slapp jag,vet jag vart hon är så får hon vara ute lite längre,och om hon sköter sig de är frihet under ansvar.Ja de är inte ungarna som valt att bo som vi gör,så min policy har alltid varit att: ungarna ska aldrig behöva lida för att vi inte bor på byn,och de har jag hållit alla år vi bott här (15år).Men de är sämre med gubben att ha haft den polycyn,men nu har dom ju haft mig som tur är.

Idag har jag varit på plastparty eller tupperwear som de så fint heter,jag vann en burk fakitskt som dom lottade ut,ja de var kul för jag brukar ha otur i lotteri.Köpte även lite mera burkar som jag ska ha grejer i skafferiet.Jag träffade min kusins barnbarn en liten kille på 3 månader,och gud så go han är.Han vägde 6,2 kg så de var en liten guldklimp,min kusin tycker de är så roligt att vara mormor.Ja tur jag har min lilla korv att gosa med,för de lär ju dröja innan man får barnbarn.

Inga kommentarer: