onsdag 10 december 2008

Hej och hå


Denna dag har varit en händelserik dag PUH...Började med att jag skulle upp tidigare än vanligt,för att åka och lyssna på min dotter och barn- ungdomskören som skulle sjunga och spela på nån slags grötfest som kyrkn hade idag.När vi åkte iväg så kom ni nästan hela vägen fram men en lång bit kvar för att gå.Då stannade bilen,men som tur var så jobbar min gubbe eftermiddag denna vecka.Så han kom i full fart.Bilen gick i gång men de gick bara en liten bit till så stannade den igen.PUH..Men till slut så kom vi fram lite försent för de började klockan 10 och vi kom fram 10,30,men dom var så snälla för de hade sett oss komma precis när jonna skulle spela piano och sjunga,så dom väntade tills vi kom in de hade sett oss genom fönstret.Ja och som ni redan vet så är min dotter jätteduktig att sjunga och spela..Efter de så blev vi bjudna på gröt,skinkmacka,kaffe,kaka och ett guds ord.De var jättetrevligt faktiskt.

När vi skulle åka hem så startade inte bilen igen SUCK men jag ringde till min syster så hon kom och hämtade oss (jag och min son). Så hem kom vi när vi kom hem så sa gubben vad gör vi nu då,för han hade inte tid att fixa de då för han var på väg till jobbet,jag sa bara att åk förbi och tänd på skiten hahahahah.Ja han åkte förbi och kollade men fick inte igång den,så sonen och han ska fixa hem bilen i morgon. Till saken hör att jag ska på julbord i kväll med jobbet (som jag sa jag började i rätt tid så jag fick vara med på de) hahah.Men allt har ordnat sig för i kväll och i morgon skulle jag få låna min stora systers bil (vi bor grannar)som tur är så är hon ledig onsdag torsdag varje vecka.Sen får man väl hoppas att bilen kommer igång igen i morgon.Är filtret som krånglar de brukar göra de när de blir kallt.Var lika förra vintern,ja denna gång tog jag de med ro blev först förbannad när jag hade bråttom in och skulle kolla på musiken,men när vi skulle åka hem så tog jag de med ro..De var som jag sa till min son när vi började gå för att möta min syster,att nu fick jag i alla fall en promenad som jag slarvat med ett tag nu.Ja han sa de min son,du har då ett positivt tänkade i alla fall.Ja sa jag undra vad jag fått de i från hahahahha....Ja de är lika bra att se livet från den ljusa sidan trots allt..Men hela vägen hem hade jag då inte gått för vi bor 1,2 mil från byn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, visst är det jobbigt när bilen inte funkar. Man är ju så bortskämd med att bilen alltid ska starta när man ska använda den.
Idag har vi varitpå dagis och lektmed barnen i nästan tre timmar. Det tyckte Julia om..
kram Marika

Anonym sa...

Tur att syrran din kunde ställa upp och hjälpa dig.Hoppas det löste sig med bilen.Kram Helena