tisdag 4 mars 2008

En ny dag är till ända


Idag har jag varit på anhörigträff i Falun,och de var en givande träff.De är för anhöriga som har någon som går på dialys.Min pappa har gått på dialys i 8 år så för mig var de inget nytt,men ändå bra.Men de flesta som var med hade någon som nyss insjuknat eller bara hade gått på dialys i ca.ett-två år.Så för dem var de ganska omtumlande som de verkade.Men man är olika och tar saker och ting individuellt.En var agressiv en grät.Ja livet är inte lätt.De var kuratorn som informerade vad hon gjorde och fanns till för,och läkaren som pratade om dialys och njuranrnas funktion.Så dessa träffar kommer att hållas två gånger om året framöver och de blir ju bra.Träffade två ganska unga tjejer som också hade en pappa som var dålig, jättemysiga tjejer och en äldre dam som också var jättegullig.Så dom ska de bli jättetrevligt att träffa igen.Igår var jag till skoldoktorn med min dotter, hon har haft ganska ont i ryggen ett tag.Men de berodde på att hon växt så fort, hon har växt 17 cm på två år,och då hänger inte musklerna med så de var något hon fick dras med några år framöver.Hon har nu växt förbi sin pappa, och de är hon stolt över så nu är han kortast i familjen.I morgon ska jag och ta cellprov.Onsdag fyller jag 42 år och då blir de kalas,så nu har de varit mycket rännande denna vecka,och på lördag ska jag på tjejfest så på söndag så får jag göra som katten på bilden hahaha.

Inga kommentarer: