onsdag 6 februari 2008

Böcker


Ännu en bok som jag har i min bokhylla som man också får många skratt av.Och de stämmer om hur tonåringar är, inge kul när man är inne i en fajt men rolig att läsa ändå.Man förstår sina tonåringar trots allt.
Den heter:Att överleva en tonåring och är skriven av Marie Abrahamsson och Christina Gutiérrez Malmbom.

Att ha en tonåring i sitt liv innebär att brottas, både andligen och kroppsligen. Många gånger vet man inte riktigt vem motståndaren är och ofta får man höra att man är totalt överflödig.
Det beror på att tonåringen är jordens medelpunkt kring vilken allt snurrar. Hon ser inte, hör inte, kopplar inte och funderar inte över triviala saker som inte handlar om henne själv.

Trösta dig med att tonårsföräldrar oftast överlever även om de tror att de inte kommer att klara en enda sekund till. Tonåringar behöver sina föräldrar. Vem skall annars fungera som bank, hembiträde, kurator, taxichaufför och hatobjekt?

Citat ur boken:
En tonåring är en bålgeting förklädd till husfluga.När som helst kan det hemtrevliga småsurrandet övergå i en regelrätt attack med gadden.
Tips:Personer som vistas i närheten av tonåringar rekommenderas därför att ständig vara på sin vakt.

1 kommentar:

Paula sa...

Hallojsen! Jag tror jag helt kommit av mig efter mitt data-avbrott! Plötsligt har jag inte tid att sitta framför datorn i flera timmar, har vant mig vid att hinna läsa en massa och göra annat också...
Så du har en idé på gång, va skoj, förstår att du inte avslöjar så mycket innan du vet mer...
Var ute på en sparktur nyss men nu behöver man nog vattenskidor här, blask o åter blask!
Tonåringar ja, jag har ju bara haft en, puh, det räckte...Märker ju också att Simon är en trulig tonåring nu, även om han aldrig är otrevlig mot mig så behandlar han inte sin mor särskilt väl....
Kram från pörtet