torsdag 24 september 2009

torsdag

Sitter nu vid lillkussen,vi ska kolla lite på nätet. Hon bakar muffins just nu sen ska vi fika. Igår var min storkusse hem till mig och hälsade på de är så roligt när hon kommer.

Ska berätta också att de blir ingen praktik för mig på COOP affären här på byn. Har ju krånglat med ersättningen för mig, och idag fick jag besked att jag inte kunde återuppta mitt medlemsskap i a-kassan, så 28 kr timmen de jobbar jag inte för. De blir ju nästan så man blir skyldig och får betala för att jobba. Har ju resor på 2.4 mil om dagen så de går ju inte ens ihop där med resorna en gån. Ja de är inte lätt att vara handikappad i detta samhälle, men men nu är de som de är. Jag ska ju egentligen ha ett jobb på 25% men de är ingen som vill anställa mig. Jag har ju som sagt en arbetsförmåga på 25%. Men men de ordnar sig alltid till slut får väl vara hemma tills jag får tag i något jobb, ja den som anställer mig får ju lönebidrag för mig. Men de är ändå ingen som vill ha en.

2 kommentarer:

Anonym sa...

SORRY tjejen. Hmn, har ju själv stått i din sitts, råd, har inget.
Pluggade ju o fick studieskuld. Gäller att hålla huvudet över vattenytan m va fan tog frihetskänslan vägen.

Anonym sa...

Jag har också studieskulder, hade pluggar 1 år på Högskola. Och före de läst in lite ämnen på komvux. Så de är hårt att betala när man inte har så mycket pengar men de som inte dödar de härdar..
Hälsningar Livetiallmänhet