fredag 12 juni 2009

Skolavslutning


Ja nu är de slut för detta år, nu har min dotter ett år kvar i grundskolan. Min kompis och min stora systers ungar slutade nu. Ja de är så fint med skolavslutning de är både sorg och glädje. De blir ju så sorligt för niorna men ändå en glädje när de får sluta grundskolan, men sorligt för de ska ju skiljas åt och aldrig gå tillsammas nå mera. I glesbygd blir de ju så att de går tillsammans från lekis till nian. Ja man tycker inte de var länge sen man själv man gick ut nian, de känns som de inte var tjugosju år sen. Ja och nu har dottern ett år kvar och de är två år sen sonen tog studenten. Ja undra på man börjar bli trött hahahahh nej då man blir inte äldre än man gör sig. Men nog märks de att man inte är tjugo längre.

Efter skolavslutningen var vi hem till min kompis och fikade med hennes barn och mamma och pappa, och de var så trevligt och mysigt så som vanligt. Efter vi fika så åkte vi hem och sov middag en timme och gud så gött de var att sova en stund, man var ju uppe tidigt på morgonen.

Nu på kvällen har jag skjutsat ner min dotter till byn, kvartesgården/ungdomsgården har öppet i kväll, smart då har ungdomarna något att göra i kväll.

Niorna som slutade nu åker till Turkiet i morgon bitti på skolresa en vecka mysigt för dom. Jag var med min sons klass på skolresa till Kreta och de var jättekul, vi hade 24 ungdomar med oss då. Klassen som slutade nu är 12 st och min dotters klass är de 10 st i, ja men såg på nyheterna i går att elevantalet minskar i hela Sverige. De är väl ingen som vill sätta barn till världen i detta samhälle som vi lever i nu. Så trenden kommer nog att hålla i sig.

1 kommentar:

Elina sa...

ja nej, några barn vill då inte jag sätta till världen:P