onsdag 10 juni 2009

Hej alla...


Fy vad de är kallt ute idag är de bara 9 grader här brrrr, längtar efter lite värme faktiskt men de kanske blir som förra året, att de är varmt någon vecka bara och då är de så varmt att man inte kan röra sig. Men men inte kul att frysa när de är Juni.

Igår kom min moster och mina kusinbarn + lilla tösen som en av mina kusinbarn har. Ja de är så roligt att dom kommer hit och hälsar på när de är vid sin mormor. Ja och lilltösen är så söt och go ja kusinbarnen också och min älskade moster.

Ja veckan har gått sin gilla gång med att man varit social med kompisar och familj, på fredag är de skolavslutning här sen är de sommarlov för dottern. Sen har hon bara ett år kvar i grundskolan gud så gött...Men men de som är när de ska iväg på gymnasie är ju att de lär flytta hemifrån sina tre år som dom ska gå på gymnasie, men man har ju haft en unge som haft de så, och de gick ju bra.

Nu ska jag gå och göra mat, idag blir de lax och potatis,MUMS jag älskar lax.

Kom på en sak till som jag måste skiva om som gör mig både uppröd och inte. På våran lilla by här så är de en familj som varit fosterfamilj åt tre pojkar, ni har säkert läst om de i Aftonbladet och kanske känner igen de. Men de har misskött pojkarna så mycket så de har blivit åtalade för grov frihetskränkning, och rättegången har hållt på hela maj månad. Idag kom domen ett år och sex månaders fängelse för bägge föräldrarna. De som upprör mig är att de inte blev ett längre straff, men lite typiskt för vårat samhälle att inte döma så hårt när de gäller kvinnor och barn som råkar ut för våldsbrott. Men de som ändå är bra att de ändå blev dömda trots allt, för de mesta de hade att gå på var pojkarnas berättelse. Så man är både lättad och upprörd. Mina ungar sa också när jag berättade om domen, fick dom inge längre straff.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så det var hos er det hände. Är ochså förvånad över straffet. Att det blev något, hon blev lika dömd som han osv. Plus jag känner mej lite kränkt,adoptivbarnet i mej, när börjar dom kolla upp folk.Barn har inga rättigheter. Dommen var skrattretande låg o vad hjälper pengar på dårligt självförtroende.
Fy Fan så vi kan vara vi Vuxna.
kram lia

Paula sa...

Hörru tjejen, nu får du berätta hur det går med spikmattan! Använder du den fortfarande, tror du den hjälper mot något?
Kram