söndag 25 maj 2008

Allmänt 23-24-25/5


SÖNDAG
Som ni märker så har jag inte skrivit på några dagar,och andledningen till de är bredbandskrångel.Jag har ett speciellt bredbandsbolag som kan leverera till sådana som mig som bor för långt bort från basstationen.Men nu är de så här att mitt bredband går över två stationer,och på den ena så har de förstärkt antennen.Så när mitt bredband ska söka station så krockar den med den andra stationen,för mitt bredband vill ju söka på den antennen som är förstärkt,så då krockar dom två stationerna och då blir jag hängande i luften.Ja ja jag har nu blivit rekomenderad att försöka rikta min antenn mot någon av stationerna,så nu får vi se om de fungerar men de har då gjort de idag,så jag kanske riktade in den ok.Ja ja de visar sig.
FREDAG
Ja på fredag var jag på fest hos min storasyster,och vi var tio personer och de var skitkul.Tre av de tio åkte på dans.Men vi som stannade kvar hade nog rolligare än dom som åkte.Ja en jättetrevlig och lyckad fest.Lullade hem vid ett tiden de var aldres lagom tid fast jag kunde festat hela natten,men då åkte de andra hem.
LÖRDAG
Ja som tur kom jag hem i tid natten innan,för jag var så pigg när jag vaknade framåt förmiddagen,men kruxet är att jag sover inte så bra när jag läskat mig.Vaknar så där en hundra gånger på natten.Men som sagt så var jag pigg när ajgkelv upp.Satt de sista blommorna i altanlådorna,så kom min pappa också.Vid fyra gick vi in till min syster och åt resterna sen festen,och när vi hade ätit så blev jag så trött så jag nästan inte kunde andas.Så hem och la mig och sov till halv åtta på kvällen.När jag vilat klart så kom min kusse och hennes lille korv och kille hit på en kvällsfika.Sen tittade jag på melodifestivalen sen gick jag och la mig.

Kruxet med lördagen var att jag hade så jä.. ont i mina njurar hela dagen och kvällen de känns inte riktigt bra än men men jag drack inte så mycket.Men man blir lite orolig för min pappa går ju på dialys,och felet han har på sina njurar är ju ärftligt..Jag pratade med min pappa och talade om att jag haft så jä..ont och då sa han att så där var de för han också för många många många år sedan.Jajaja de är inge att oroa sig för,för om jag får njurfel så kan ju jag i alla fall få donation,man får ta de som de kommer men de kanske aldrig kommer heller.Och inte nog med de så har jag cystor på levern också..Ja ja ville bara gnälla lite,men vetenskapen har ju gått så långt så de kan väl byta ut hela mig om den dagen kommer hhahahahhah..
SÖNDAG
Ja klockan ringde klockan åtta,jag trodde jag var dö när jag vaknade så jä.. trött var jag hahaha,jag och min dotter var till hennes fotbollsklubb och de spelade hemmamatch idag.De vann med 5-1 så de var kul.Sen när hon spelat färdigt så åkte vi till min mammas gubbes stuga och grattade mamma på mosrdag.Där åt vi mat och efterrätt.De var spagetti och köttfärssås och den var jättegod,sen var de jordgubbar och grädde.Sen tog vi de lugnt en stund sen fikade vi kaffe och kakor.Så min dotter sa när vi åkte hem mamma vi har ju ätit i flera timmar hahaha,ja de var en bra och mysig dag.Men jag somnar nog ovaggad i kväll.Ja nu vet ni vad jag gjort i några dagar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Visst är det trist när uppkopplingen krånglar, det har jag varit med om många gånger, oftast när vi flyttat så det blir väl likadant denna gången också..
Flyga till månen och mars kan dom men att fixa lite kopplingar här o där, det verkar ibland omöjligt.
Solen skiner allt vad den orkar, nu är det dags för mig att börja uppsöka skugga. Vår utemöbel står mitt i solen, nu får Hasse ta o flytta den under ett stort skuggande träd när han kommer hem!
Ha det!