måndag 31 mars 2008

Ork och energi

Har en pappa som inte är så frisk just nu.Men han har funderat på att flytta lite närmare nu när han inte känner sig riktigt bra.De är 10 mil till min pappa.Så nu kanske de blir flytt framöver och jag känner hur mycket ska jag orka själv egentligen, är ju inte bra själv eftr bilolyckan.Men men de blir aldrig min tur på nå vis känns de som.Har så fullt upp i huvudet med allt runt omkring på nå vis,som suger energi,men är inne i en period när jag är sämre,och då blir jag extra gnällig och tycker synd om mig själv,och orkar inte lika som annars,nu har jag väl inte så mycket ork annars heller,men jämför man med nu så är de stor skillnad,ja nu har jag gnällt igen.Men de blir i alla fall kul om de blir så att han flyttar närmare,tur att han har stor släkt kanske som kan hjälpa till,men de vet man ju inte heller.Ja man får hoppas att han hinner flytta hit innan de är försent.Han har gått på dialys i 8 år,och på anhörigträffen som jag var på ang.dialys så sa läkaren att de brukar gå i 10 år ev.mera sen orkar inte kroppen med mera.Så de känns som pappa inte har så många år kvar,och senaste året så har han tacklat av faktiskt.Men man vet aldrig de kanske går många år till man får vara optimist och tro de bästa,jag brukar vara optimist så de är bara att tänka positivt och ta de som de kommer.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan verkligen inte sätta mig in i situationen att pappa skulle vara sjuk. Det måste var hemskt.... Jag skulle inte klara mig en vecka utan farmor ens..

Anonym sa...

Ja det hoppas jag att din pappa kommer hemåt. En trygghet både för honom och dej. Sen har han ju alla sina barnbarn här. Och släckten är stor så nog finns det en och annan hjälpande hand med flytten om det skulle bli så. Kram Carina

Anonym sa...

Hej! Kan din pappa inte få en transplantation? Kanske någon i släkten som vill ge honom en njure som passar?
Det blåser halv orkan idag, så det blir inget mysande på farstutrappen, jag hoppas på fint väder imorgon, skulle vilja gå ner till sjön o grill a korv.
Ha en riktigt skön helg, det ska jag!