torsdag 24 januari 2008

Torsdag

Idag har jag och mina ungar varit in på byn och handlat och varit och fikat på vårat fik som vi har här i byn.Igår var vi till min mamma och hjälpte henne att packa inför hennes flytt.Ja och jag bidrog med den lilla hjälp jag kan bidra med, jag hjälpte till att packa ner saker i kartonger, och mina ungar var jätteduktiga dom körde grejor till hennes lägenhet ja dom var helt enorma att hjälpa till.Ja min mamma ska bli singel efter ett förhållande på 34 år.Ja de är aldrig försent att förändra sitt liv.Men min mamma är ju inte lastgammal men är i alla fall 60 år.I morgon ska vi begrava min älskade morbror och de ska bli så skönt när dagen i morgon är över, de kommer ju en annan sorg då, men då är i alla fall de värsta över.Har gruvat mig för begraviningen men nu när de närmar sig så har de gått över,men för mina ungar blir de deras första begravning,men döden ingår också i livet och någon gång måste ju bli den första.Ja som sagt vad skönt när morgondagen är över.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det är jobbigt med begravning. Jag har bara varit på en, farfars... men jag var duktig och bet ihop och sjöng en sång, vilket jag är mäkta stolt över!

Anonym sa...

Vad gör, hur kom jag hit?
Jo jag ramlade rakt igenom Paulas sida. Alltid kul att titta in hos någon man tidigare aldrig besökt.
Ja så nu är jag här, på en snabbvisit.
Tufft att avsluta ett så långt förhållande som din mamma gjort, hoppas hon finner sig till rätta i de "ny livet" o begravningar är ju aldrig kul men alltid lite enklare om det är narturligt, dvs någon som kommit långt upp i åldern och nöjd lämnar jordelivet.
Hej från Anki