torsdag 17 januari 2008

En ny dag


Idag har jag inte varit utanför dörren på hela dagen, men har inga problem att få dagen att gå.Idag lagade dom telefonen som vi varit utan sen onsdagen förra veckan. Så idag har man ju suttit i telefonen halva kvällen ha ha, måste ju ringa till alla jag inte pratat med på en vecka. Ja skönt att den fungerar igen så man får kontakt med omvärlden. I tisdags var jag till doktorn och fick lite råd om mitt liv.Han ville att jag skulle börja på sjukgymnastik igen, och att jag kunde se mina skador som läkta och jag kunde bli bättre om jag började på sjukgymnastik igen så kunde min nivå kanske bli lite bättre.Jag har 25% arbetsförmåga så jag ska in till försäkringskassan på tisdag,och då blir jag inskriven antagligen på arbetsförmedlingen igen,och då har dom på arbetsförmedlingen 6 månader på sig att fixa ett jobb åt mig på 25%.Är de någon som har nå tips vad man skulle kunna jobba med.Jag är begränsad på de viset att jobbet får inte vara tungt,monotont,stillasittande,hög ljudnivå eller stressigt. Är de någon som vet var man hittar ett sådant jobb så tipsa mig.

2 kommentarer:

felajna sa...

Såna dagar är sköna ibland. Nej det är svårt med jobb, alla ska de slita på oss på ett eller annat sätt. men jag ska fundera.

Kram Elina

Paula sa...

Hej Kicki! Du stavar som en kratta, så länken i min blogg som kommer upp när du kommenterar är felstavat och ingen annan än jag kan hitta dig! Var visst ett par ll som ramlat bort...
Ja, själv har jag också återgått till sjukgymnasten, min arm är inte bra än!
Kan ju bara säga att bibblan är det bästa alternativet för dig....om dom nu skulle ha några tjänster, vilket dom ju inte har!
Ja nog har vi luffarblod i ådrorna alltid, det blir ju så när vi inte har någon anknytning till ställena där vi bor. Då är det lätt att bara lämna o anpassa sig till något nytt. Rent socialt har vi heller inte hunnit med några nya bekanta här, så det är nog det minsta bekymret. Det var i alla fall väldigt vackert där borta i Silvhyttan där huset ligger!
Ha nu en riktigt skön helg däruppe på skogen/Kram