lördag 28 februari 2009

Lördag


Nu har jag läst ut Bokserien med Unni Lindell,känns lite tomt när man läst sista boken i en serie, denna serie var sex böcker så nu får man smälta detta några dagarn innan jag börjar på min nya serie, men serien jag ska läsa nu är bara två böcker så de är ju snart slutläst.

I kväll ska jag på kalas igen, de är som jag säger de är många som fyller år i Mars PUH de blir dyrt fast man inte köper så dyrt, men många bäckar små. Nu ska jag gå och göra mat men idag blir de spagetti och köttfärssås, de är både gott och lätt..

Söndag ska jag följa med min kusse till Falun,hon ska skjutsa dit sin dotter. Hon går i skolan där på gymnasie. Våra barn måste nästan bo borta under veckorna för de har 6 mil enkel resa till närmaste gymnasieskola. Ska de gå något som inte finns på den närmaste skolan så blir de längre som till Falun exempelvis, dit är de 12 mil enkel resa. Ja men de ska bli kul att föjla med jag brukar göra de så min kusse slipper köra hem själv. Men de är alltid så roligt att följa med,på hemvägen brukar vi stanna och käka något också. Ja de är en riktigt mysigt med den kvällsturen.

Inga kommentarer: