fredag 20 mars 2009

En deppig dag....


Ja kände att förkylningen eller inflensan eller vad de är tog lite musten ur mig faktiskt. Har ringt tunt och kollat vart man kan vända sig för att få hjälp med att jag kanske ska börja på Samhall, de som känns betungande är resorna på 10 mil tur och retur,har hittat ett ställe som är 4 mil närmare tur och retur. Men som arbetshandikappad är man rättslös faktiskt. Så då blev jag först upprörd sen lite deppig. Men nu har jag tänk om igen så nu känns de bättre. Har fundrat på att vara hemma på mina 75% fast de inte känns riktig bra,för man mår ju bättre när man kan komma ut lite och arbeta, men vad gör man när man hittat ett bra ställe på hemmaplan, som fungrar skapligt bra. Men de är ingen som vill betala för mig.Och vet inte om de är ekonomiskt försvarbart att åka 10 mil / 2 dagar i veckan,för de blir inte mycket pengar kvar då. Men nu har jag tänk så här att om jag blir hemma på heltid som de känns just nu, vet ju inte hur de ställer sig än om man får resa på arbetstid än. Men om jag blir hemma så har jag gjort ett schema vad jag ska göra varje dag och försöka följa de. Då kanske man även kan komma igång med promenaderna igen också. Så är man disiplinerad och föjer de schema så kommer man ju att ändå må bra, fast med mindre pengar. Ja de är bara att vänta och se nu vad som händer....Men när jag hade gjort schemat så kändes de genast bättre.

Inga kommentarer: