tisdag 4 december 2007

Böcker





Har nu börjat läsa sista Harry Potter boken, de började med att jag började att läsa de första böckerna högt för min dotter, när första boken kom ut. Sen läste jag 5 st böcker för henne högt, men när 6:e boken kom ville hon inte att jag skulle läsa mer för henne.Så den boken läste jag själv. Så nu måste man ju läsa sista boken och se hur de går för Harry Potter och gänget.Ja jag tycker att böckerna varit bra och de är något jag kan rekomendera att läsa fast man är vuxen.. Ska man läsa dom i följd ska man läsa i denna ordning:

Harry Potter och De vises sten (1999)
Harry Potter och Hemligheten kammare (2000)
Harry Potter och Fången från Azkaban (2001)
Harry Potter och den Flammande bägaren (2001)
Harry Potter och Fenixorden (2004)
Harry Potter och Halvblodsprinsen (2005)
Harry Potter och Dödsrelikerna (2007)

Inga kommentarer: